mxengineer logo
صفحه اصلی | کاردستی های ساده مدرسه
نحوه ساخت ماشین های مدل
نحوه ساخت ماشین های مدل
خواه از علاقه مندان به خودرو هستید، یا عاشق یک خودروی معروف از تلویزیون یا فیلم هستید، خودروهای مدل مقیاس راهی عالی برای ترکیب اشتیاق خود با انبوهی از DIY و خلاقیت هستند. اما اگر در این سرگرمی خاص تازه کار هستید، به احتمال زیاد در مورد نحوه ساخت خودروهای مدل اطلاعات کمی دارید. هرگز نترس! ما بیش از چند مایل زیر کاپوت مدلسازی ترازو خود داریم و اینجا هستیم تا کمک کنیم! برای مروری سریع در مورد همه چیزهایی که در مورد نحوه ساخت خودروهای مدل نیاز دارید، ادامه مطلب را بخوانید!

انتخاب مدل خود

قبل از شروع برش، چسباندن، جوشکاری یا رنگ آمیزی، اولین قدم برای نحوه ساخت خودروهای مدل پیدا کردن وسیله نقلیه مورد نظرتان است. آیا به دنبال چیزی کلاسیک هستید، مانند جگوار E-type یا Porsche 911 Carerra؟ ستاره ای مانند موستانگ شلبی GT500 یا فولکس واگن بیتل 1303 کابریولت؟ یا چیزی کمی متفاوت، اما نه کمتر نمادین، مانند VW T1 Samba Camper Van؟ هنگامی که وسیله نقلیه خود را انتخاب کردید، اما قبل از اینکه بتوانید آن موتور مدل سازی مقیاس را راه اندازی کنید، گام بعدی این است که وسیله ای را پیدا کنید که اندازه ایده آل شما باشد. برای کمک به تصمیم گیری، راهنمای مقیاس ما را بررسی کنید. بسیاری از مدل‌هایی که ما ارائه می‌دهیم در مقیاس بزرگ هستند، که ممکن است نمایش آنها را دشوارتر کند، اما مزایای بسیار خوبی دارد. اینها شامل قطعات بزرگتر است که کار با آنها راحت تر است و جزئیات بیشتری نسبت به مدل های کوچکتر دارد. علاوه بر این، هنگام یادگیری نحوه ساخت خودروهای مدل، ممکن است بخواهید به جای یک مدل استاتیک، یک ماشین RC یا کنترل از راه دور را در نظر بگیرید. همانطور که در مورد گزینه های بالا، این واقعا به ترجیحات شخصی بستگی دارد. آیا ماشین مدلی می خواهید که بتواند آن را در خیابان ها یا مسیرهای مسابقه مینیاتوری برش دهد؟ یا ماشین مدلی می خواهید که بتوانید با افتخار در اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود به نمایش بگذارید؟

شروع ساخت شما

بنابراین شما کیت ماشین مدل خود را سفارش داده اید، قطعات خود را دریافت کرده اید و در حال آماده سازی برای رفتن هستید. بعد چی؟ اگر شما یک مبتدی در مدل سازی مقیاس هستید، قبل از اینکه از بلوک شروع خارج شوید، چند مرحله اساسی وجود دارد. در مرحله اول، اگر در مورد یادگیری نحوه ساخت ماشین های مدل جدی هستید، به مجموعه ای از ابزارهای متعادل نیاز دارید. مانند هر مکانیک خودرو خوب، داشتن ابزار مناسب می تواند تفاوت بین موتور خرخره و موتوری باشد که اصلا روشن نمی شود. برای صرفه جویی در وقت خود، راهنمای ابزار مدل مقیاس دستی ما را بررسی کنید! اگر مسیر RC را دنبال می‌کنید، راهنمای ابزارهای RC ما را نیز بخوانید.

ساخت ماشین اسباب بازی

قدم مهم بعدی این است که تصمیم بگیرید کجا می سازید. تقریباً در هر مکانی می توانید یک مدل مقیاس بسازید، اما در اینجا چند نکته برای انتخاب کارگاه ماشین مدل خود آورده شده است: اندازه نیمکت - به زبان ساده، شما به یک میز یا نیمکتی نیاز دارید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند قطعات زیادی را که ماشین مدل شما را تشکیل می دهد، نگه دارد. نورپردازی - شما نمی توانید (یا حداقل نباید تلاش کنید) یک ماشین مدل در تاریکی بسازید. مطمئن شوید که نور کافی دارید تا امکان مدل سازی دقیق در مقیاس را فراهم کنید. ظروف ذخیره سازی - همانطور که در بالا ذکر شد، کیت ماشین مدل شما با قطعات زیادی عرضه می شود. با ذخیره کردن آنها در جعبه ها یا کشوهای سازمان یافته، از گم شدن اجزای کلیدی خودداری کنید. ساخت ماشین مدل صندلی مناسب یک پروژه بلند مدت است. به بدن خود لطف کنید و صندلی را انتخاب کنید که بتوانید راحت در آن بنشینید. در نهایت، قبل از شروع ساخت خودروی مدل خود، توصیه می کنیم دستورالعمل کیت را به طور کامل مطالعه کنید. حتی اگر مراحل واضح به نظر می رسند، دستورالعمل ها حداقل به شما ایده ای از ترتیبی که باید بر اساس آن کار کنید می دهد. آخرین چیزی که می خواهید این است که ماشین مدل خود را از هم جدا کنید زیرا چند قطعه اضافی پیدا کرده اید که باید داخل موتور یا شاسی می رفتند! همچنین این زمان خوبی است تا مطمئن شوید که تمام قسمت‌های فهرست شده را دارید.

در حال تکمیل ماشین مدل شما

اگر دستورالعمل ها را به وضوح دنبال می کنید، باید (امیدوارم) یک ماشین مدل داشته باشید که دقیقاً شبیه آنچه در دفترچه راهنما نشان داده شده است. در مرحله بعد یکی از بخش های مهم در یادگیری نحوه ساخت ماشین های مدل می آید - پایان! نه، ما در مورد پرچم شطرنجی صحبت نمی کنیم - منظور ما این است که خودروی مدل شما پس از تکمیل به نظر می رسد. آیا ظاهری صاف و صیقلی خواهد داشت؟ ظاهری کهنه و فرسوده؟ آیا نوارهای مسابقه ای یا برگردان لازم است؟ اینجاست که می توانید واقعاً مجوز هنری تزریق کنید و مهارت ها و تخیل خود را به نمایش بگذارید. همه خودروهای ModelSpace به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما با یک وسیله نقلیه با ظاهر خیره‌کننده بدون انجام کارهای زیادی در زمینه رنگ‌آمیزی، پرداخت یا هوازدگی مواجه می‌شوید. اما اگر می‌خواهید خودروی مدل شما ظاهر منحصربفردتری داشته باشد، راهنمای رنگ، راهنمای برگردان، راهنمای سنباده زدن یا راهنمای هوازدگی را بررسی کنید تا واقعاً مدل شما متمایز شود!

لینک متن اصلی
منبع:deagostini
2023-10-17

فیسبوک توییتر لینکدین واتساپ لینک مقاله

گروه سازنده